21 august, 2011

Duejakta startet i dag

Flinke Frøya venter på duer

Vel i dag er det 21. August, og årets duejakt startet, og i år var vi på plass på jordet den første dagen.
Men det var vel ikke det helt store den første dagen, for vi fikk ikke med oss noen duer med hjem i sekken i dag, vi var nok litt sent ute, for når vi kom til jordet satt det faktisk en stor flokk duer der, men de lettet naturligvis når vi kom for og rigge oss til, og de kom desverre ikke tilbake, men sånn er det med jakt, noen ganger ikke, og noen ganger vellykket.

Lokkeduer på jordet

Det jeg syntes var mest synd, var at jeg ikke fikk skutt noen duer for Frøya, fordi ho var helt utrolig flink til og ligge tålmodig i skjul i dag for og vente på duene, og kjenner jeg henne rett var ikke det veldig lett :)
Men men vi skal nok komme oss flere ganger ut på duejordet, må bare komme oss ut føre duene er på plass.
Fra frøyas "bursdagsselskap" på Kjenne

En ulykke kommer sjeldent alene sies det, og helgen siste uke merket jeg det, på lørdag fikk jeg problemer med kjølinga på båtmotoren, og jeg vet ikke helt hva det er ennå, for på tirsdag fant jeg ut at vannpumpa på bilen også hadde gått i stykker, så da var det brått kjøleproblemer på både båt og bil :(
Hadde da på mandag avtalt med min snille nye Onkel Peder om at han skulle se på snekkemotoren på tirsdag, men så ble det skruing av bil isteden, Peder er en sånn kæll som kan absolutt alt, og klarer og fikse alt, det er ikke så veldig mange som jeg ser opp til og beundrer, Men Peder er en jeg skulle ønske jeg var like flink som.
Som sagt ble det skruing av bil isteden for båt, og Peder ordnet opp, han kjørte tilogmed til Halden på Onsdag formiddag for og hente ny vannpumpe, så når jeg kom hjem fra jobben på Onsdag var bilen fiks ferdig.
Tusen Tusen takk til Peder.

Frøya og Ariel i vennskapelig dyst

Men båten har jeg desverre ikke fått undersøkt hva som kan være galt med ennå, men satser på at den er i gang igjen til sjøfugljakta starter, men nok om det.

Nok en ukjent plante fra Evelyns hage

Og til slutt i dag har vi nok en ukjent plante fra hagen til tante Evelyn, jeg er ikke så god på hageplanter så her er det bare og gjette?
Evelyn hadde god kontroll på den jeg hadde i forigje innlegg, og det skulle ikke forundre meg at ho vet hva dette er også :)
Ha en god uke.

1 kommentar:

  1. Kjedelig med bil og båttrøbbel, men veldig hyggelig når man får hjelp da:D

    Hvis jeg ikke tar helt feil, så er blomsten en tagetes.

    SvarSlett